Beoordelingen Auto Vlietman

8,6
136 beoordelingen
  • Service 8,6
  • Deskundigheid 8,5
  • Prijs/kwaliteit 8,6
  • Klantvriendelijkheid 8,8
1 t/m 10 van 136 beoordelingen

r uit Rotterdam

12-10-2018
9,0

Reden bezoek: Aanschaf gebruikte auto


Ervaring: Super leuke ervaring.


Ja, ik beveel dit aan

Johanna

28-09-2018
8,3

Reden bezoek: Aanschaf gebruikte auto


Ervaring:

Bij Stefan een mooie Peugeot cabriolet gekocht.



Van ontvangst tot aan de aflevering prima geholpen en alles werd duidelijk uitgelegd.

Na de aflevering liep er een band telkens langzaam leeg, bleek een spijker in te zitten.

AutoVlietman opgebeld en Stefan vertelde dat ik langs mocht komen en dat ze het ging repareren.

Tijdens het repareren kreeg ik een super leuke Mini mee waar ik mee naar huis mocht rijden.



Toen ik de auto weer ging ophalen hoefde ik tot mijn verbazing niks te betalen.
En dat terwijl ik de auto zonder garantie gekocht heb.

Top service!


Ja, ik beveel dit aan

R. uit Goes

28-09-2018
9,3

Reden bezoek: Aanschaf gebruikte auto


Ervaring: Wat een negativiteit zeg, mijn ervaringen met dit bedrijf zijn dat je op een eerlijke manier zaken kan doen.

Ze adverteren duidelijk op 2 manieren, meeneemprijzen of inclusief Bovag garantie. Stefan heeft me dit ook duidelijk uitgelegd en laten zien.

Wij hebben er voor gekozen om de auto zo mee te nemen zonder de extra Bovag garantie. Wel kregen we netjes een nieuwe APK, omdat deze bijna verlopen was. Dit kosten niet eens iets extra!

Toen we de auto gingen halen zat er een grote strik op, werd alles van de auto netjes uitgelegd en hij nam echt de tijd voor ons.

Als kers op de taart werd er nog een foto gemaakt welke we per mail opgestuurd kregen en een flesje wijn als bedankje.

Toen we weg reden zagen we zelfs tot onze verbazing dat er 2 flesjes water in de bekerhouders stonden.

Dit noem ik nog is service!

Ik had alle vertrouwen in de auto en in het bedrijf om de auto zonder garantie aan te schaffen, maar iedereen kan dit duidelijk voor zichzelf bepalen.

Stefan, bedankt voor je goede tijd en zorgen die je aan ons besteed hebt.


Ja, ik beveel dit aan

Alper uit Amsterdam

28-09-2018
1,0

Reden bezoek: Aanschaf gebruikte auto


Ervaring: Helaas moet ik ook afwijken van de rest met goede ervaringen. Jammer dat ik hier een negatief verhaal moet neerzetten maar goed, ik wil ook alle mensen waarschuwen voor dit bedrijf. Koop hier géén auto want voor je het weet zit je zoals mij met een auto met verborgen gebreken die ze je echt niet gaan vertellen! De verkoper, Stefan Elzevier is onbetrouwbaar en als het even moet ontkent hij gemaakte afspraken en verzint hij ook allerlei dingen om je toch niet te helpen. Na de koop en aflevering is het helemaal klaar, dan kan je géén hulp meer verwachten.

Ik heb een auto gezien op internet en heb gelijk een e-mail gestuurd met een bod inclusief garantie. Ik kreeg een antwoord terug van Stefan Elzevier dat hij akkoord ging. Ik heb bijna 200km moeten reizen om in Goes te komen om daar zonder een warme welkom (en ook géén koffie aangeboden gekregen, moest er zelf om vragen) ontvangen te worden. Daar staat hij zei Stefan! Niks géén uitleg op alle vragen ontkennend en onwetend antwoorden. Heel klantonvriendelijk gedrag, lacht niet, is heel serieus en geeft bijna géén informatie over de auto.

Goed...ik heb de auto bekeken en ik mocht een proefrit doen van 15 minuten max. Kan het niet langer? Nee, 15 minuten is meer dan voldoende en dat is al heel veel zei Stefan. Ik kan je nu vertellen dat deze auto meer dan 16k euro kost. Je krijgt niet de tijd om fatsoenlijk de auto te testen met alle gevolgen van dien. Omdat ik zeker wilde weten of de auto niet verborgen gebreken had heb ik met Stefan afgesproken dat hij zorgt voor een aankoopkeuring bij een vakgarage (Blankestijn te Goes). Helaas heb ik hier achteraf ook een naar gevoel over omdat de aankoopkeuring onvolledig is gedaan en er 2 cruciale mankementen niet zijn ontdekt. Een oliepeilstok dat helemaal verroest is en een handrem functie die niet naar behoren functioneert. Dit zijn toch punten die echt gecontroleerd zouden moeten zijn, maar helaas. Dit heb ik ook jammer genoeg over moeten dragen aan mijn advocaat, want Stefan Elzevier ontkent alles en wil de schade niet vergoeden omdat hij op basis van de aankoopkeuring géén mankement heeft kunnen zien in het rapport. Ik ben van mening dat dit allemaal vriendjes van elkaar zijn en dat sommige dingen expres niet genoteerd zijn bij de keuring. Achteraf heb ik er spijt van dat ik niet zelf een aankoopkeuring heb laten doen want in dit geval is dit niet te vertrouwen, ik moest het wel weten want ik werd ook niet met open armen ontvangen toen ik voor de auto kwam bij Auto Vlietman.

Eenmaal proefrit gedaan en de onderhandelingen begonnen. Nu bleek dat hij geen garantie kon geven omdat hij al korting heeft geregeld op de auto terwijl hij mijn mail met bod inclusief garantie had bevestigd dat wij wel een deal konden maken. Helaas ontkende hij hier alles van toen ik in Goes was om de auto te bekijken. Hij drukte heel erg en dwong mij bijna om een contract te tekenen en anders zou hij de auto aan iemand anders verkopen. Ik zei kan ik dan niet een dagje nadenken, NEE was het antwoord want dan zou de prijs weer omhoog gaan en zou ik hem niet voor dit bedrag meekrijgen. Maar goed, ik had wel een fijn gevoel bij de auto en heb de koopcontract getekend onder voorbehoud van een aankoopkeuring op onoplosbare problemen. Helaas waar Stefan zich niet aan gehouden heeft....

Ik kwam de auto ophalen en zei dat ik vooraf eerst een rondje zou maken rond de auto om nog eens goed te kijken naar de carrosserie. Heb ongeveer 5 minuten staan kijken en vond op de achterbumper dat deze niet in lijn liep en een paar cm uitstak t.o.v. het andere deel van de achterkant. Ik heb Stefan hierover geïnformeerd en gelijk begon hij met de volgende teksten:

- Je wil er onder uit komen hé! Je kijkt nu al 15 minuten naar de auto om dingen te vinden om de koop niet door te laten gaan.

Naar mijn mening is Stefan een man met héél veel vooroordelen.
Wat slecht zeg, ik ga niet 200 km rijden om onder de koop uit te komen! Dan bel ik wel af.


Nu hebben we een conflict dat hoog gaat oplopen omdat Auto Vlietman de reparatie kosten niet wil vergoeden. Nogmaals vind ik het erg jammer maar dit gaat een juridisch proces worden. Ik laat het hierbij niet zetten. Ook omdat ik erg onvriendelijk behandeld ben, misschien komt dat door mijn huidskleur, wie weet?

Kortom:
- Als je op garantie aanspraak wil maken kan je het vergeten, dit bedrijf doet niet aan wettelijke garantie en komt met allerlei smoezen om je op kosten te jagen
- onbetrouwbaar
- Eerder gemaakte afspraken worden hardnekkig ontkent
- verborgen gebreken, ze vertellen je niet wat er aan de auto gedaan moet worden daar moet je allemaal zelf achteraan gaan
- gekocht zoals gezien gebruiken op contract om onder alles uit te komen
- dwingerig gedrag tijdens onderhandelen ( ga daarom niet alléén en neem iemand mee mocht je hier toch een auto willen kopen )

Wees gewaarschuwd en denk een paar keer na voordat je hier een auto wil kopen!

Jammer want ik ben zelf altijd heel beleefd gebleven tijdens het bekijken en onderhandelen over de auto.

Een bericht voor Stefan Elzevier:
Ik hoop dat je hiervan gaat leren en dat je de toekomstige klanten niet behandeld zoals je bij mij hebt gedaan.


Ron uit Goes

17-09-2018
4,0

Reden bezoek: Aanschaf gebruikte auto


Ervaring: Tussen al de lovende beoordelingen vind ik het heel vervelend een andersoortig review te moeten schrijven. Liever had ik ook een meer positieve beoordeling willen geven, dan was mij deze vervelende ervaring bespaard gebleven.
Half augustus 2018 een auto van 3 jaar bij deze handelaar gekocht, zonder garantie (er bleek achteraf wel een verlengde garantieperiode van de fabrikant op de wagen te zijn, waarvan de verkoper niet op de hoogte was). Er was een kleine met lak bijgetipte beschadiging aan de voorbumper waarop ik de verkoper attendeerde, maar waar ik verder geen punt van maakte. Binnen twee dagen na aankoop blijkt het inparkeersysteem echter niet te functioneren.
Op de dag van aankoop heb ik via de handelaar wel een Autotrust garantie afgesloten. De verkoper geeft vervolgens aan dat de auto vanwege de storing voor een diagnose naar de merkdealer moet, wat ik direct doe. De diagnose à raison van ongeveer €95,00 brengt aan het licht dat de aansluiting van een sensor afgebroken is ten gevolge van een aanrijdinkje (de kleine schadeplek aan de bumper). Geen garantie dus. De reparatie van het euvel zou buiten de diagnosekosten rond de €160 gaan kosten.
De autohandelaar is niet bereid om tegemoet te komen aan de verborgen schade die al voor de verkoop was ontstaan. Gezien het koopcontract staat de handelaar juridisch waarschijnlijk wel in zijn recht en van mijn kant was het niet erg slim om pas daags na de aankoop de storing in het parkeersysteem op te merken. Ik verwachtte echter een deugdelijke auto aan te kopen bij een betrouwbare handelaar die wel enige coulance zou betrachten.
In een vrij onaangenaam aflopend gesprek komt de autohandelaar met een drietal argumenten:
1. de verantwoordelijkheid van de kosten wordt op de merkdealer afgewenteld, die zou wel graag willen verdienen aan een reparatie.
2. Ik was reeds bij de aankoop van de auto financieel sterk tegemoetgekomen. Ik had natuurlijk kunnen aangeven dat de vraagprijs ruim €5000 boven de koerslijst lag, dan is het minder moeilijk om een koper financieel tegemoet te komen, in een dergelijke discussie had ik op dat moment echter geen zin.
3. Als het euvel voor de verkoop was ontdekt zou de reparatie er niet anders uitgezien hebben dan datgene wat de merkdealer nu provisorisch had gedaan om de storing voorlopig te verhelpen. Een opmerking die de betrouwbaarheid van het bedrijf nu niet direct ten goede komt.
Kortom weinig overtuigende en valide argumenten om tot de conclusie te komen dat er geen coulance wordt toegepast.
Dit bedrijf zou eens naar de bedrijfsvoering moeten kijken van Autotrust.nl. Zonder enige discussie wordt de dubbele garantie geannuleerd en het premiebedrag geretourneerd, zelfs nadat de wettelijke bedenktijd voor contracten is verlopen. Juridisch gezien zou Autotrust in zijn recht staan om de garantie niet te annuleren: klantvriendelijkheid en redelijkheid prevaleren bij Autotrust boven juridisch gelijk hebben.
Binnenkort gaat de wagen voor een inspectiebeurt naar de dealer. In het onderhoudsboekje staat vermeld dat de laatste beurt bij 30000 is gebeurd en dat de volgende beurt bij 30000 uitgevoerd moet worden: een niet zo’n duidelijke instructie. Ik houd mijn hart vast, hopelijk zijn er dan geen onverwachte kosten te dragen.


autoliefhebber

30-08-2018
8,0

Reden bezoek: Aanschaf gebruikte auto


Ervaring: Het was een heel traject om alles voorelkaar te krijgen, maar ook een bijzondere auto met zeer veel zaken te regelen, de vragen zijn tijdig beantwoord.
AutoVlietman heeft dit voor zover het in het vermogen van het bedrijf ligt, prima afgehandeld.
Het is een prima adres om een auto te kopen.


Ja, ik beveel dit aan

Anoniem

27-08-2018
9,0

Reden bezoek: Aanschaf gebruikte auto


Ervaring: Een heel net bedrijf dat ondanks een wat mindere ervaring met de aanschaf van de auto (kon Vlietman niets aan doen) super netjes en vriendelijk heeft gehandeld


Ja, ik beveel dit aan

Marijn uit Wilhelminadorp

26-08-2018
9,0

Reden bezoek: Aanschaf gebruikte auto


Ervaring: de ervaringen met dit bedrijf zijn mij goed bevallen.
Omdat het mijn eerste auto was, was het bedrijf eerlijk en legde alles netjes uit.


Ja, ik beveel dit aan

Dominick uit Spijkenisse

23-08-2018
9,0

Reden bezoek: Aanschaf gebruikte auto


Ervaring: Hele mooie Mercedes gekocht bij Vlietman en mijn eigen auto kunnen inruilen, en een mooie deal kunnen maken.

Waren wat dingen die ontbraken/of gedaan moesten worden bij de Mercedes al die puntjes zijn netjes op de overeenkomst gemeld.

Toen we de auto gingen ophalen waren alle puntjes netjes afgewerkt en stond die er helemaal mooi bij met een grote mooie strik er om heen !!


Ja, ik beveel dit aan

John

22-08-2018
9,0

Reden bezoek: Aanschaf gebruikte auto


Ervaring: Prima geholpen. Goede info, geen groot verhaal maar to the point. Snel een prijs voor mijn eigen auto en faire prijsstelling van mijn huidige auto. Keurige afwikkeling.


Ja, ik beveel dit aan