Beoordelingen Autobedrijf Kooy Oud-Beijerland B.V.

8,4
31 beoordelingen
  • Service 8,6
  • Deskundigheid 8,7
  • Prijs/kwaliteit 7,9
1 t/m 10 van 31 beoordelingen

Bas uit Hellevoetsluis

10-09-2016
9,3

Reden bezoek: Aanschaf gebruikte auto


Ervaring: Uitmuntend.
Ik heb hier onlangs mijn eerste auto gekocht, een I20 Hyundai.
We hadden een prijs afgesproken en daar hebben ze zich heel goed aan gehouden.
beter gezegd, ze hebben zelfs meer gedaan dan afgesproken was, en dat zonder mij extra te laten betalen. (nieuwe banden, terwijl de oude banden nog gewoon door de keuring kwamen).
Het leek net of dat de auto als nieuw was, en geen gebruikte maar was!

De medewerkers waren verder ook zeer vriendelijk en wisten een hoop van de auto's af.
Als u een auto wilt kopen, raad ik deze dealer zeker aan.


Ja, ik beveel dit aan

Willem uit Oud-Beijerland

10-12-2015
9,7

Reden bezoek: Onderhoud en/of APK


Ervaring: Recent onderhoud uit laten voeren aan mijn Mazda 6. Halverwege de dag door Kooy gebeld dat de voorbanden versleten waren. Dit had ik zelf al gezien en heb akkoord gegeven deze gelijk te vervangen voor hetzelfde merk. Toen ik later de factuur kreeg was ik zeer verrast over de prijs! De dealer is normaal iets duurder met banden dan het gemiddelde banden bedrijf. Bij Kooy dus niet! Geen bedrag van tevoren afgesproken en een zeer nette factuur gekregen! Om deze reden beveel ik iedereen autobedrijf Kooy aan om hun vertrouwen!


Ja, ik beveel dit aan

Frans uit Klaaswaal

12-05-2015
3,3

Reden bezoek: Onderhoud en/of APK


Ervaring: bij autobedrijf Kooy servicebeurt voor Hyundai IX35 afgesproken, van te voren prijs afspraak gemaakt.
Tijdens beurt werd ik gebeld dat er 2 banden moesten worden vervangen, alle ruitenwissers, remblokjes en lampjes. Een hele lijst.
Omdat ik veiligheid belangrijk vin toestemming gegeven voor de uitvoering van deze punten. Bij het halen van de auto kreeg ik de schrik van mijn leven voor de factuur. De rekening was echt onbehoorlijk hoog! Ik liet dat ook meteen weten en heb daarna nog een mailtje met uitleg gestuurd. Ik werd bedankt voor deze mail daar waren ze blij mee? maar de bedragen kwamen overeen met wat andere Hyundai dealers zouden hebben gerekend. Verder gebruikte de Hyundai dealers originele onderdelen en dat kon je niet zeggen van de aanbiedingen op internet. Ik heb daarop vergelijkingen aangeboden betreffende banden die exact hetzelfde zijn en ook de prijs genoemd van het monteren van nieuwe banden waarbij Kooy 2keer zo duur is als het internet bedrijf ook hier op de hoek. Hierna geen reactie meer gehad. Ik begrijp dat personeel van een autobedrijf ook hun boterham moeten verdienen. Maar ik zou zo graag naast mijn boterham ook een auto kunnen blijven rijden. Waarom moet autobedrijf ca 25 tot 30% meer rekenen dan andere bedrijven?


THIJMEN

02-05-2014
9,3

Reden bezoek: Aanschaf gebruikte auto


Ervaring: Onlangs een gebruikte auto gekocht en al jaren lange goede ervaring met de aftersales.
De verkoper heeft mij dus wel goed geholpen en mij was alles duidelijk. De vorige revieu geeft volgens mij een vertekend beeld. Ik denk dat "Arjan" het niet begrijpt maar misverstanden kunnen er altijd zijn. Dat is dan nog geen reden om zomaar een verkeerd beeld te gevenaan een bedrijf. Ik zou zeggen Autobedrijf Kooy, ga zo door!!


Ja, ik beveel dit aan

Arjan

02-05-2014
3,7

Reden bezoek: Aanschaf nieuwe auto


Ervaring: Geen goede ervaring met de verkoper van dit bedrijf. Bij een mondelinge koopovereenkomst voor een auto werd een schriftelijke koopovereenkomst opgestuurd die niet overeen kwam. Ik vermoed om van de deal af te komen omdat tussentijds een betere deal gemaakt kon worden met een andere klant. Gemaakte afspraken zijn dus niets waard en niet te vertrouwen.


Gerard uit Alphen aan den Rijn

09-01-2014
10

Reden bezoek: Reparatie en/of schadeherstel


Ervaring: Probleem met defecte accu zeer snel en correct opgelost!! Top garage, is iedereen aan te bevelen.


Ja, ik beveel dit aan

jaap uit zoetermeer

17-05-2013
8,7

Reden bezoek: Aanschaf gebruikte auto


Ervaring: Prima MX-5 gekocht. De sevice van Richard Durivou was uitaekend
Aan te raden dus


Ja, ik beveel dit aan

Marco uit Almere

18-03-2013
9,3

Reden bezoek: Aanschaf nieuwe auto


Ervaring: Begin afgelopen jaar een auto gekocht bij Kooy. Voor mij wel even rijden maar gezien de goede reviews toch hier naartoe gegaan. Ik heb een Mazda 6 gekocht (uit 2008). Fantastische auto en een nette prijs.

Helaas ging er na 2 weken een lampje 'motorstoring' branden. Contact opgenomen met Kooy. Ik kan naar een plaatstelijke dealer gaan om uit te laten lezen wat er aan de hand was en de kosten zouden zij betalen. Zo gezegd zo gedaan (wel naar een andere dealer gegaan dan mijn plaatselijke dealer, Freeroad Almere want die vroeg al 20 euro om de kosten van nieuwe velgen op te geven met de daarbij behorende maten).

Conclusie was dat het roetfilter vol zat. Advies om even flink door te rijden (hoog in de toeren) zodat het roetfilter schoon werd gebrand. Dit gedaan echter het lampje ging opnieuw branden. Direct weer gebeld met Kooy die aangaven dat ze de auto liever zelf even wilde zien. Ik zou een leenauto kosteloos mee krijgen.

Na anderhalve dag onderzoek bleek dat de O2 sensor defect was. Ik werd netjes elke dag gebeld om de stand van zaken door te geven. Dit vond ik erg prettig. Ik kon de auto 3 dagen nadat ik hem had gebracht weer komen halen.

Ik had ook aangegeven dat de auto een klein beetje trilde als ik fors moest remmen. Ook daar hadden ze naar gekeken. Bleek dat de remschijven krom (als ik het goed heb begrepen) waren dus die werden ook kosteloos vervangen (en dat terwijl het trillen best meeviel). Super dus!

Ik de auto opgehaald en de leenauto ingeleverd. Dit gaat daar nog op basis van vertouwen (controleren niet of je hebt afgetankt bijvoorbeeld maar vertrouwen erop dat dit gewoon is gedaan). Toen ik de auto startte klonk de auto anders, een voor mij vreemd geluid. Dan twijfel je toch even omdat je geen zeikerd wil zijn (auto is toch net gerepareerd). Toch een heel klein stukje gereden maar het voelde niet goed. Ik dus weer terug.

Marien was daar toevallig aanwezig en liep even mee. Hij zei gelijk dat het inderdaad niet goed klonk en, hoe vervelend hij het ook vond, durfde de auto niet mee te geven omdat hij het ook niet vertrouwde. Het was zaterdag dus de werkplaats was dicht dus er was ook geen mogelijkheid om direct te kijken. Ik dus de auto weer achtergelaten en de leenauto weer meegekregen.

Ook nu weer werd ik dagelijks door Marien op de hoogte gebracht van wat er aan de auto was gedaan en hoever ze waren. Na 2 dagen werd duidelijk wat er aan de hand was. Er was een tuimelaar gebroken (dat was ook het geluid dat hoorbaar was). Dit was puur toeval dat dit net gebeurd was toen ik de auto daar had neergezet want dat had niks met de O2 sensor te maken. Maar het was nog erger... Doordat de tuimelaar was gebroken was er een klein stukje metaal in mijn oliepomp terecht gekomen. De tuimelaar is van gehard staal en als dit dus tussen de tandwielen van de oliepomp komt, kan je je voorstellen dat dit niet bevoordelijk is voor de oliepomp. Conclusie; ook de oliepomp moest vervangen worden...

Al met al hebben ze dus nagenoeg de hele auto uit elkaar moeten halen om de oliepomp te vervangen. Preventief hebben ze gelijk alle tuimelaars vervangen. Omdat de auto toch al uit elkaar lag vroegen ze mij of ik misschien gelijk de distributieriem al wilde vervangen. Dan hoefde ik geen arbeidsloon te betalen, alleen de onderdelen. Sterker nog, ze gaven nog 20% korting op de onderdelen (en ik wist exact wat de officiele dealer prijzen waren)! Dit was ook afgesproken toen ik de auto kocht als ik daar de distributieriem zou vervangen. Dus alles gaat daar open en eerlijk en geen gesjoemel zoals bij zoveel dealers wel het geval is!

Het fijne van deze dealer vind ik de service, de openheid en eerlijkhied en vooral het gevoel dat je niet belazerd wordt! Deze mensen vinden nog dat de klant koning is! Zelfs toen ik de auto een week weer in mijn bezit had werd ik nog even door Marien gebeld met de vraag hoe de auto reed. Fantastisch toch!

Wat een contrast met Freeroad Almere. Daar moet je al betalen als je binnenkomt.... Iedereen moet geld verdienen en daar is ook niks mis mee maar dit moet wel op een eerlijke manier gebeuren.

Zoals wel duidelijk is geworden door bovenstaand verhaal ben ik meer dan tevreden over deze dealer. Ik overweeg zelfs om mijn auto hier in onderhoud te geven ook al moet ik hiervoor anderhalf uur rijden. Dat zegt volgens mij genoeg!

Het is wel een heel verhaal geworden maar ik vond dat ze dat wel verdiend hebben en ik hoop dat andere mensen ook wat hebben aan deze review!


Ja, ik beveel dit aan

Bas uit 's Gravendeel

13-02-2013
8,7

Reden bezoek: Onderhoud en/of APK


Ja, ik beveel dit aan

Aad uit Maasdam

01-02-2013
8,3

Reden bezoek: Aanschaf nieuwe auto


Ervaring: en geweldig "open" bedrijf waar nog naar de klant geluisterd wordt.
Je bent daar zeker geen nummer en ze denken met je mee.


Ja, ik beveel dit aan