Beoordelingen Autobedrijf Rida B.V.

5,6
4 beoordelingen
  • Service 6,5
  • Deskundigheid 5
  • Prijs/kwaliteit 5,3
1 t/m 4 van 4 beoordelingen

Frans uit Hoek

11-06-2015
2,3

Reden bezoek: Reparatie en/of schadeherstel


Ervaring:
Op 09-04 bij Rida en Selekta, Handelspoort 7, na een aanrijding buiten mijn schuld, mijn Rover 75 ter reparatie gebracht. Schade bedroeg 1800 euro. Omdat er twee bijgewerkte krasjes tussen de schade zaten, wilde men van mij een eigen bijdrage van 300 euro. Na enige onderhandeling werd dit teruggebracht tot 175 euro......
Op 14-04 was de auto klaar. Bij het ophalen moest men nog een plekje wegpoetsen; zou 10 min. duren. Na een half uur gewacht te hebben, bleek men de wagen op de brug ineens niet meer te kunnen starten. Er werden twee verschillende computers bijgehaald, die de meest vreemde uitslagen gaven. Wagen was niet meer te starten, en werd uiteindelijk door een monteur van het garagebedrijf Rida naar de Mr. Haarmanweg 4 gesleept.
Na 3 dagen meldde men, dat de benzinepomp ineens kapot was. Een dag later weer gebeld, met de mededeling, dat deze pomp in Nederland niet meer leverbaar was.
Na wat Googlen op internet vond ik een nieuwe pomp bij Misterparts.nl. Meldde dit bij de garage. Men ging toen ook op internet zoeken bij ,,hun kanalen”, en de pomp bleek ineens wel leverbaar, weliswaar zo’n 100 euro duurder dan de pomp die ik gevonden had. Op mijn verzoek om mijn pomp te bestellen (misschien met bedrijfskorting”?) ging men niet in, ,,omdat er dan niets op verdiend werd”. Blijkbaar heeft men bij Rida nog nooit van service of klantvriendelijkheid gehoord!
Pomp besteld bij Misterparts, en een paar dagen later afgeleverd bij de garage. Enkele dagen daarna werd ik gebeld, dat ook ineens het benzinefilter helemaal verstopt was, en vernieuwd moest worden a 157 euro excl. btw. en montage. Men zou de wagen ook aftanken om te zien of de tank dicht was na montage. Na weer enkele dagen kon ik de wagen op 23 april ophalen, tegen betaling van de (mijns inziens zeer hoge) rekening van 1561,81 euro. Men sprak o.a. over 15 uur ,,onderzoekskosten” . Een specificatie, die ik na 2 dagen per post zou krijgen, ontving ik pas op 2 juni! Dus zo’n 5 weken later.
Bij het ophalen stond de tankmeter niet helemaal bovenaan. Gedurende enkele dagen daarna hing er een sterke benzinelucht in de wagen. Teruggegaan. Wagen werd nagezocht, niets gevonden. De wagen bleef enkele dagen open staan, om de dampen weg te laten trekken. Ik belde ook op met het idee, de wagen ditmaal echt helemaal vol te tanken, om zo te zien of er toch geen lekkage was. Na 2 dagen een telefoontje, dat de tank wel helemaal vol was, maar de meter dit niet meer aanwees. Na weer een dag een telefoontje, dat de monteur de wagen wilde ,,resetten”, en de benzinemeter na het losmaken van de accu helemaal niets meer aanwees!
De ,,kapotte” onderdelen mee naar huis genomen. Het benzinefilter was op het oog niet vervuild, er had hoogstens een nieuw filter a 20 euro ingekund. De benzinepomp bleek na aansluiting toch goed te werken......... Volgens de monteur was het filter verstopt en had men dit schoongeblazen, waardoor er geen vuil meer waarneembaar was.
12 mei was de Rover uiteindelijk klaar. Bij montage van de benzinepomp bleek men de vlotter te hebben verbogen, zodat hij dus niet goed meer aanwees.....
Conclusie: een knullige en langdurige reparatie van een simpel verstopt filter. De beloofde specificatie van de rekening, die ik na 2 dagen per post zou ontvangen, kreeg ik pas na zo’n 5 weken overhandigd.
In een gesprek, dat ik later nog met de eigenaar van de garage had over de mijns inziens hoge rekening, werd mij ter compensatie een gratis APK-beurt aangeboden.....


kees uit Terneuzen

06-06-2015
1,0

Reden bezoek: Reparatie en/of schadeherstel


Ervaring: nog nooit zulke achterbakse mensen meegemaakt als bij dat bedrijf
heb een 2de hands audi a4 1,9tdi gekocht voor 7800 euro.
toen ik het koopcontract had getekend werd me verteld dat de distriebutieriem vervangen moest worden.normaal vertel je dit voor de koop maar niet bij rida.
3 maanden garantie op de auto en na drie maanden en drie weken motor pech.kan gebeuren dus auto naar de werkplaats gebracht . na 1.5 week van onderzoek was de rekening opgelopen tot 1100 euro en ze wisten nog steeds niet wat het was.ik gebeld en het eerste wat die manager met ze brilletje vroeg was of ik wel zou betalen.ik gezegd ja natuurlijk ik heb niet zo veel keus. verder onderzocht bleek de motor in elkaar gelopen kosten 5000 euro weer diezelfde vent ja we willen hem wel maken maar betaald u wel.ja zeg ik maar het zal welb in termijnen moeten. ik was onderhand zo kwaad dat ik me vrouw heb gevraagd het verder af te handelen .zij gesproken met verkoper jaap en tot een akkoord gekomen ieder de helft van de kosten en we mochten er zo lang als het ons uitkwam over de betaling doen.2 weken later auto klaar ik erheen .weer die vent met dat brilletje ik zeg ik betaal 1000 nu en twee keer 750 ging niet akkoord dus ik zeg nu 1500 en volgende maand 1000 maar het was niet de afspraak . betaald en weggegaan met andere motor die 100.000 km minder had gelopen dan de vorige. binnen 4 weken staat hij nu weer bij die k..garage en ik heb nog niks gehoord.maar als de auto gemaakt kan worden zien ze me daar nooit meer wat een oplichters.


Joop uit Westdorpe

26-05-2011
10

Reden bezoek: Aanschaf gebruikte auto


Ervaring: Via internet had ik heel Nederland al doorgespeurd, maar ik koop liever in de buurt. Verkoper Jaap de Hollander bood mij aan mee te zoeken en samen hebben we precies de auto naar mijn zin gevonden. En mij ook bewaart voor de miskoop van het jaar. Hij heeft uitgespit of de uiteindelijke auto technisch helemaal klopte en vervolgens de zaak geregeld voor me. Ik heb veel waardering voor hun werkwijze, heb iets meer betaald dan de internet meeneemprijs, maar nog steeds een scherpe deal gedaan, met toch alle service dicht bij huis. Ik ga daar volgende keer achter elkaar weer naar toe. Vooraf had ik echt nooit verwacht dat dit zo kon. Zelf zou je tig ritten door het land gaan maken, of in 1 keer een hele foute aankoop doen en vervolgens met de gebakken peren zitten. En een plaatselijke dealer probeert toch vaak zijn eigen voorraad aan je te slijten. Dit was voor mij de meest ideale manier.


Ja, ik beveel dit aan

marco uit hulst

26-05-2011
9,0

Reden bezoek: Aanschaf gebruikte auto


Ja, ik beveel dit aan