Beoordelingen Autobedrijf W. Bouman BV

9,1
286 beoordelingen
  • Service 9,3
  • Deskundigheid 9,1
  • Prijs/kwaliteit 8,8
1 t/m 10 van 286 beoordelingen

Alexander uit Amsterdam

16-06-2017
8,3

Reden bezoek: Reparatie en/of schadeherstel


Ervaring: Mijn Audi Multitronic gaf de beruchte "sensor F125". Via het Audi forum wist ik dat dit de Transmissie Control Module was. Een kwaal van VAG. Ik had de Audi laten uitlezen door een VAG specialist. Via google gekomen bij dit bedrijf. Mede door een uitgebreide review van een klant. Ik ben overstag gegaan omdat alles volgens volgens BOVAG richtlijnen wordt uitgevoerd en deze mensen garant staan voor hun werk. De locatie was voor mij wel wat moeilijk te bereiken. Het is een klein dorpje dat wat lastig is te bereiken. Er gaat een bus 1x per uur vanuit den Bosch. Dus goed plannen is wel een must als je de auto hebt achtergelaten en later wil ophalen. Ik had niemand beschikbaar die mij kon brengen toen de auto klaar was. De Module is uiteindelijk gedemonteerd, gereviseerd en weer geinstalleerd en al mijn problemen zijn over en mijn AUDI rijdt nu beter dan voorheen. Het personeel is heel bekwaam en geeft goede uitleg en is erg vriendelijk. Heb je een VAG wagen met deze kwaal dan zou ik dit bedrijf aanbevelen. Voor mij was het de reis vanuit Amsterdam meer dan waard!


Ja, ik beveel dit aan

Willem Jan uit Vleuten

08-06-2017
10

Reden bezoek: Reparatie en/of schadeherstel


Ervaring: DE Cabrio Specialist! We hadden onze Volkswagen Eos waarvan het schuifdak niet meer sloot eigenlijk al afgeschreven. De Volkswagen dealer zag er geen heil meer in. Na de nodige aandacht en super service van Wout Bouman BV lijkt het cabrio dak weer als nieuw! Prima communicatie en service gedurende het geheel traject.


Ja, ik beveel dit aan

Christel uit Genderen

06-06-2017
10

Reden bezoek: Onderhoud en/of APK


Ervaring: Helaas kost het altijd geld als de auto naar de garage moet, maar bij Bouman wordt ieder probleem zo opgelost tegen redelijke prijzen en dat is wat waard. Betrouwbaar en deskundig is hier zeker van toepassing. Ik ben helemaal blij met deze garage en kan ze bij iedereen aanbevelen. De service is hier top!


Ja, ik beveel dit aan

Bouko uit Eindhoven

02-06-2017
9,0

Reden bezoek: Reparatie en/of schadeherstel


Ervaring: Ik kwam voor een reparatie van het dak van mijn Cabrio. Ik ben prima geholpen! Bedankt nogmaals!


Ja, ik beveel dit aan

Michel uit Landgraaf

26-05-2017
9,3

Reden bezoek: Aankoop onderdelen en/of accessoires


Ervaring: Zeer kundige en vriendelijke monteurs.ik was daar voor het laten inbouwen van een cruise control in mijn Ford fiesta.na 1 uurtje was ik weer op de terug weg...en kon ik genieten van mijn cruise control...


Ja, ik beveel dit aan

PRM uit Den Haag

18-05-2017
10

Reden bezoek: Onderhoud en/of APK


Ervaring: Hier is mijn review over garage Bouwman (monteur Iwan Kennis). Ik ben zeer positief en mijn ervaring met Bouwman is meer dan uitstekend. Als je ook maar enige twijfel over je huisdealer hebt (in mijn geval Peugeot): gewoon naar Bouwman gaan. Scheelt je veel ergernis. Daar waar de peugeot dealers mij compleet in de steek lieten kon Iwan het probleem in 1,5 - 2 uur achterhalen.

De auto:
ik heb een gebruikte/oudere peugeot 1007 met een semi automatische versnellingsbak (dit bestaat uit 3 delen: 1 versnellingsbakcomputer, 1 schakelunit en een koppelunit). Auto is nog in prima staat (minder als 100.000 km) maar niet veel waard. Verder beschik ik over de werkplaatshandboeken - ik weet dus welke onderdelen ik moet hebben en hoe lang de werkzaamheden mogen duren...

De historie

1) Een paar jaar geleden sneuvelende de koppelingsunit. Reparatie: circa 750 euro
2) September 2016 was opeens de schakelunit defect - reparatie (nieuwe schakelunit) kost bij peugeot circa 850 euro

Ik had zo mijn twijfels over dit plotselinge defect en geen zin dit bedrag uit te geven. Peugoet Naaldwijk was zo vriendelijk mij de resultaat van de diagnose/foutmelding door te geven (schakelunit defect). Onderzoek op internet leert dat de schakelunit door Sachs gemaakt wordt en in duitsland te koop is voor circa 330 euro. Dit onderdeel dus aangeschaft.

Peugeot naaldwijk weigerde dit onderdeel voor mij te monteren...Directie richtlijnen. U mag 2x raden waar ik nooit een auto zal gaan kopen.

Peugeot Leidschendam wilde dit wel doen. Na montage blijkt dat dat zij echter "de computer niet in kunnen". Oorzaak mogelijk "draadbreuk" of iets anders (computer?) Zij stoppen er dan vervolgens meer uren in dan vooraf DUIDELIJK afgesproken (achteraf en na overleg correct opgelost/gefactureerd en worden alleen de afgesproken uren in rekening gebracht).

Testen van de computer in Nederland kan, maar dan moeten ook schakelunit en versnellingsbakunit gedemonteerd worden (kost veel uren = veel geld). Daar heb ik niet veel zin in en grijp zelf maar (weer) in. Onderzoek leidt mij tot ECUtesting in de UK. Op de website van ECUtesting.co.uk staat..."één van de symptomen van een defecte computer is.. een foutmelding dat de schakelunit defect is". De diagnose van peugeot naaldwijk (defecte schakelunit) was dus naar alle waarschijnlijkheid niet correct.

ECUtesting UK kan de computer wel repareren - met levenslange garantie. Zo gezegd, zo gedaan.
Bij retour en montage van de computer kan de peugeot dealer nog steeds niet de computer in. Oorzaak onbekend. Kan nog steeds draadbreuk zijn of toch weer de computer... Ik besluit weer eea zelf uit te gaan zoeken en vraag of ik de auto op het terrein kan achterlaten. Dat kan.

(tussenliggende gebeurtenissen zal ik jullie besparen - is echt positief. Ik heb de auto uiteindelijk met lichte schade en een verbogen sleepoog van de straat bij peugeot leidschendam opgehaald).

Ik heb ondertussen weer mijn huiswerk gedaan en Bouwman gevonden. Na telefonisch overleg breng ik de auto naar Bouwman. Iwan Kennis van Bouwman kon de exacte oorzaak van de problemen in 1,5 - 2 uur met 100% zekerheid achterhalen (!): de computer is toch nog defect (faalt onder belasting). Dit is te bewijzen door deze om te wisselen met een andere auto uit het PSA concern (geen peugeot, wel zelfde onderdeel. Dit heet NADENKEN..iets wat de Peugeot dealers blijkbaar niet voor elkaar krijgen). Uiteindelijk besluiten we een nieuwe computer te monteren. Van ECUtesting in de UK heb ik mijn geld - na overleg - keurig terug gekregen.

Daarnaast werden de volgende zaken geconstateerd:
1) accu kapot & uitgedroogde achterband
2) startmotor zit vast/defect bij warme motor

Auto is ondertussen gerepareerd en rijdt weer prima!

Conclusie: Daar waar de officiele peugeot dealer na weken cq maanden niet vooruit komt (en dat tegen een idioot uurtarief), lost Bouwman het probleem in no-time op. Ook denkt Bouwman goed met je mee als je niet teveel geld wil uitgeven.

Tot slot: de dienstverlening van peugeot is en blijft een complete aanfluiting. Ze hebben compleet lak aan klanten en dan gaat het niet alleen over deze wagen.

Ik geef nooit 10-en als cijfer, maar ik maak nu een uitzondering.


Ja, ik beveel dit aan

Coen uit Dordrecht

18-05-2017
8,0

Reden bezoek: Aanschaf gebruikte auto


Ervaring: Zeer prettig ervaring gehad bij de aanschaf gebruikte auto. Het bedrijf heeft een plezierige sfeer en vriendelijk en nuchter personeel. In alle rust een goed overwogen keuze kunnen maken. Top.


Ja, ik beveel dit aan

Monique uit Hengelo

13-05-2017
9,3

Reden bezoek: Aanschaf gebruikte auto


Ervaring: Vanaf het eerste moment en goed, vertrouwd en welkom gevoel bij dit bedrijf.
Prima communicatie met verkoper Ruud.


Ja, ik beveel dit aan

Jo uit Wijk en Aalburg

12-05-2017
9,7

Reden bezoek: Onderhoud en/of APK


Ja, ik beveel dit aan

Ronald uit Maarssen

08-05-2017
9,3

Reden bezoek: Aanschaf gebruikte auto


Ervaring: Goed bedrijf met vakkundige monteurs en een goede en klant vriendelijke verkoper


Ja, ik beveel dit aan