Beoordelingen AutoUnit

8,3
15 beoordelingen
  • Service 8,3
  • Deskundigheid 8,3
  • Prijs/kwaliteit 8,4
1 t/m 10 van 15 beoordelingen

Anita uit Woerden

06-02-2017
10

Reden bezoek: Aanschaf nieuwe auto


Ervaring: Oprecht geintresseerd vakkundige bekwaam personeel ,uiterst netjes vriendelijk .

En niet geheel onbelangrijk, betrouwbaar ......;)


Ja, ik beveel dit aan

Kirsten uit Rotterdam

03-02-2017
7,0

Reden bezoek: Aanschaf gebruikte auto


Ervaring: Na aankoop van de auto hadden we een technisch mankement en dat is tegen een goede prijs opgelost in overleg met dit bedrijf. Kregen netjes een leenauto mee. Tot op heden nog steeds tevreden met de auto.


Ja, ik beveel dit aan

Bernard

23-01-2017
10

Reden bezoek: Aanschaf gebruikte auto


Ervaring: Aanrader! Leuk geholpen door aardige mensen voor de aanschaf van mijn nieuwe werkbus. Heel groot bedrijf met veel auto's. Ik heb zelf een Opel Vivaro gekocht met inruil van mijn oude Volkswagen Caddy.
Nu inmiddels 3 maanden met de auto gereden zonder problemen. Ik ben helemaal happy en zal dan ook binnenkort voor een auto voor m'n meissie komen kijken.


Ja, ik beveel dit aan

Erik uit Gouda

22-11-2016
9,3

Reden bezoek: Aanschaf gebruikte auto


Ervaring: Reeds mijn 2de auto bij AutoUnit aangeschaft! super geholpen gezellige sfeer een leuke groep jonge mensen! Voor mij echt een aanrader om zeker eens een kijkje te nemen indien een andere auto is gewenst hulde!


Ja, ik beveel dit aan

Kosta uit Schiedam

21-11-2016
9,3

Reden bezoek: Aanschaf gebruikte auto


Ervaring: Mijn ervaringen zijn geweldig. Maken in elk opzicht waar wat ze zeggen.


Ja, ik beveel dit aan

ton uit alphen aan den rijn

08-11-2016
10

Reden bezoek: Aanschaf gebruikte auto


Ervaring: opel astra gekocht bij dit bedrijf.
perfect,hele goede service
de auto werd afgetankt afgeleverd bleek het motorlampje te gaan branden op het dashboard achterste zender kapot in de uitlaat van de katalysator ik had de auto gekocht zonder garantie maar deze heren lieten de auto toch repareren omdat wij (auto unit) geen kapotte auto meegeven.hulde ga zo door mannen voor mijn volgende auto kom ik zeker als eerste bij jullie rondkijken dank jullie wel, groeten fam zoet alphen aan den rijn


Ja, ik beveel dit aan

Jolanda uit Maarssen

07-11-2016
1,0

Reden bezoek: Aanschaf gebruikte auto


Ervaring: Op 19 september jl hebben wij een auto gekocht bij Autounit te Woerden.
Uiteindelijk is onze keuze gevallen op een Renault. Na wat doorzeuren onze kant mochten we uiteindelijk een proefrit maken. De verkoper gaf aan dat het eigenlijk alleen de bedoeling is dat er een proefrit kan worden gemaakt indien de koop voor bijna 100% is gesloten.
Van de prijs kon niets meer af. Ook doen wij vroegen of hij ons tegemoet wilde komen met het verwisselen van onze banden (wij wilden ons banden van onze oude auto onder de Renault), gaf hij aan dat wij zelf € 100,00 moesten bij betalen. Omdat wij erg weg waren van de auto hebben wij hiermee ingestemd.
Mijn echtgenoot vroeg aan de verkoper of de distributieriem was vervangen. Dit wist hij niet dus ging hij de garage bellen waar de auto al die tijd in onderhoud is geweest.
Op het moment dat hij aan de telefoon zat, vond mijn man een kaartje in de auto, waarop staat en aangevinkt: distributieriem vervangen moet plaatsvinden in de maand 11-2019 of bij kilometerstand 150.000 km. De km stand van de auto stond op 160.000 km dus mijn man vraagt: dan is deze riem zeker al vervangen, waarop hij aangaf, ja dat zal wel en hing de telefoon op. Wij hebben de koopovereenkomst gesloten en wilde de auto woensdag ophalen en dan zouden ook de banden worden verwisseld. Woensdag kwam niet uit bij de verkoper want hij wilde er graag zelf bij zijn. Dus hebben wij uiteindelijk donderdag afgesproken, 16.00 uur. Bij aankomst bij de garage stond onze auto buiten met de tekst nog op het voorraam en de verkoper was nergens te bekennen. Die werkte die dag bij een andere garage en is na bellen onze kant opgekomen.
De banden zijn verwisseld en wij hebben de auto mee naar huis genomen. Thuis is mijn man alles gaan uitzoeken wat er allemaal opzit op deze auto en hij vond het toch vreemd dat hij niet kon zien dat de riem was vervangen. In het onderhoudsboekje stond nl ook niets (volgens de verkoper wordt dit wel eens vergeten omdat mensen ook weleens naar een andere garage gaan) dus geloofde wij hem. Uiteindelijk heeft mijn man toch de garage zelf gebeld waar deze auto altijd in onderhoud is geweest. Deze wist ons te vertellen dat de riem absoluut niet is vervangen.
Wij hebben gelijk, inmiddels was het maandag 26 september AutoUnit gebeld. Het eerste wat de verkoper zei: “ik heb nooit gezegd dat deze riem is vervangen!”. Dat heeft hij wel door te hoorn neer te leggen (dus verder geen bevestiging te vragen) en te zeggen, Ja, dat zal dan wel.
Helaas is hierna veel e-mailtjes richting AutoUnit gegaan, waarop AutoUnit alleen maar telefonisch reageerde.
Om even duidelijk te maken waarmee AutoUnit adverteert, drie van de tien zekerheden:
Dealeronderhouden occasions: wanneer je hiermee adverteert als één zekerheid dan mag de koper verwachten dat al het onderhoud op tijd en volgens schema is uitgevoerd. Dit was dus bij onze auto niet het geval.
Onderhoudshistorie: toen ik maandag belde werd er gelijk door de verkoper gezegd: “ik zal de historie opvragen, dit duurt meestal een week (terwijl hij mij de volgende dat terugbelde om te zeggen dat de riem niet is vervangen).
Waar het kort op neer komt: AutoUnit vindt dat de fout niet bij AutoUnit ligt. Gaf meerdere keren aan het wel te begrijpen, maar was niet hun fout. Wilde in principe ons tegemoet komen door de riem te vervangen en dan moesten wij € 450,00 bij betalen, zij zouden dan voor de vervangen van de riem zorgdragen. Wij hebben de riem (en de waterpomp) inmiddels hier bij ons laten vervangen voor € 578,00, omdat wij niet aandurfde om nog langer met de auto te rijden (bang voor extra kosten). De waterpomp hebben zij nooit genoemd.
Ook hadden zij zoals zij dit zelf zeiden een prachtige optie: wij mochten de auto KOSTELOOS terug brengen: maar wij hadden net onze nieuwe banden (€ 600,00) eronder laten zetten (en € 100,00 voor het verwisselen betaald!!) en de auto met de banden van de Renault was al verkocht, dit wisten zij, maar zij hadden in het verleden nog nooit zo’n mooi aanbod aan een klant gedaan….. (geen optie voor ons dus).
Wij hebben contact gezocht met de BOVAG, die ons overigens uitstekend hebben geholpen. Omdat AutoUnit gelijk aangaf wij niets te kunnen doen omdat wij geen pakket erbij hebben genomen ( € 999,00, dus geen BOVAG garantie), heb ik dit wel voorgelegd aan de BOVAG. Deze adviseerde ons om een klacht in te dienen op grond niet nakomen van afspraken. BOVAG heeft contact gehad met de AutoUnit en zij blijven erbij niets te willen doen. De BOVAG kan daar verder zelf niet veel aan doen, behalve dat de nu door de BOVAG bij dit bedrijf een aantekening is gemaakt.
Helaas heb ik meerdere slechte ervaringen gelezen op het internet over dit bedrijf, herkenbare verhalen. Mensen worden gedupeerd om een vreselijke manier en kunnen daar helemaal niets tegen doen. Dit getuigt in mijn ogen niet op een eerlijke verkoopmethode. Voor ons is het te laat (wanneer ik dit eerder had gelezen, had ik hier nooit zo’n dure auto gekocht).
Ik heb inmiddels ook een review geplaatst op bestegarage.nl. De reactie van AutoUnit.nl zegt genoeg.

Omdat er zoveel onjuistheden in de reactie van AutoUnit staat, heb ik nogmaals contact gezocht met de BOVAG: hieronder volgt mijn reactie:
Vandaag heb ik wederom overleg gehad met de BOVAG. Dat de BOVAG de geschillencommissie niet heeft ingeschakeld ligt niet in het feit zoals jullie stellen dat de BOVAG de zaak niet aanhangig heeft gemaakt omdat u niet meer en minder heeft geleverd dan afgesproken, dit is namelijk wel het geval want dat is de reden waarom ik de BOVAG heb ingeschakeld. De BOVAG gaf in ons eerder contact aan dat ik wel een klacht kan indienen op grond van gemaakte afspraken. De BOVAG heeft u niet vertelt zoals u beschrijft in uw reactie, maar u de vraag gesteld: wie volgens u de riem zou moeten vervangen in deze situatie: de dealer, u dus of de klant, wij dus. De BOVAG kan zelf de geschillencommissie niet inschakelen. Dit is namelijk een onafhankelijke commissie. Alleen de klant, wij dus, kan deze commissie, inschakelen. De BOVAG geeft mij ook aan dat jullie tijdens het contact duidelijk hebben aangegeven niets te willen doen. Jullie laten de klant een overeenkomst tekenen dat de klant afstand doet van BOVAG garantie. Zouden jullie de klant dit niet laten tekenen (wij hebben overigens ook hiervoor geparafeerd omdat u aangaf dat wij geen BOVAG garantie wilden voor een meerprijs, achteraf onze fout) dan heeft de klant altijd recht op BOVAG garantie (bij aankoop vanaf € 4.500,00), dit overigens hebben jullie ons ook nooit vertelt) en zal de geschillencommissie de zaak in behandeling nemen. De BOVAG heeft de koopovereenkomst gezien en geeft aan dat (omdat wij hiervoor hebben getekend) de geschillencommissie de zaak niet in behandeling zal nemen, wel geeft hij aan dit aanhangig te kunnen maken bij een rechter.


Rolf uit Bergschenhoek

31-10-2016
10

Reden bezoek: Reparatie en/of schadeherstel


Ervaring: Ik heb in november 2015 een occasion gekocht bij AutoUnit met een uitgebreid garantiepakket van 12 maanden.

In deze 12 maanden heb ik twee problemen met de auto gehad en in beide gevallen heeft AutoUnit mijn verwachtingen waargemaakt of overtroffen bij het oplossen ervan.

In het eerste geval bleek de turbo vastgelopen. Na een belletje kon ik de auto langsbrengen en stond er al een leenauto te wachten op me. Binnen enkele dagen was de turbo vervangen door een gebruikt exemplaar met nog niet eens de helft van het aantal kilometers van het vastgelopen exemplaar. Helemaal volgens verwachting.

In het tweede geval had ik problemen met schokken in de aandrijflijn bij het optrekken en afremmen. Volgens de dealer was de koppeling van de automatische versnellingsbak versleten - iets dat niet onder normale slijtage valt. Ik kon de auto direct langsbrengen bij AutoUnit en na een analyse van de expert van AutoUnit bevestigden ze inderdaad dat de koppeling last had van brandplekken wat het schokken zou verklaren. In eerste instantie hebben ze de auto gehouden om met een bepaalde forse rijstijl te proberen de plekken te verminderen. Dit lukte ze echter niet waarna ze alsnog aanboden om de koppeling te vervangen door een nieuw exemplaar. En al die tijd kreeg ik wederom kosteloos een leenauto mee. De oplossing van dit probleem was boven verwachting.

Snelle en goede service en ze denken mee met de klant zonder alleen hun eigen (financiële) belangen te behartigen.


Ja, ik beveel dit aan

Jay uit Amsterdam

29-10-2016
10

Reden bezoek: Aankoop onderdelen en/of accessoires


Ervaring: On Marktplaats i found this garage. They were advertising a winter tyre demo set for our Ford Fiesta (2015). Yesterday (Friday) we picked the set up. I must say: cool guys, nice and clean garage. They had around 500 demo sets in stock.
I you are looking for a good deal check them out.


Ja, ik beveel dit aan

J uit Vught

29-10-2016
10

Reden bezoek: Aanschaf nieuwe auto


Ervaring: Super service, na mijn Peugeot 207 in 2011 nu weer een auto gekocht. Zeer goed geholpen door Gijs, Ruben en Patrick. Deskundige mensen en prima aflevering. Kan het iedereen aanbevelen.


Ja, ik beveel dit aan